Olívaolaj jótékony hatásai

Olívaolaj jótékony hatásai  Olívaolaj jótékony hatásai

Az olívaolaj nemcsak a szívünknek, hanem a gyomrunknak is hasznos lehet. Ebben a cikkben megmutatom, mi mindenre jó ez az ősidők óta ismert olaj.

Az olívaolaj a mediterrán konyha alapja, de ma már majdnem minden magyar konyhában ott áll egy üveggel a polcon. Ennek oka, hogy az ízélmény mellett még sok, egészségre gyakorolt pozitív tulajdonsággal rendelkezik.

Az olívaolaj jótékony hatásai:

      • Védelmet nyújt a szívbetegségek ellen, serkenti a vérkeringést, csökkenti a koleszterinszintet, és vele a vérnyomást.
      • Nem rakódik le, mint a zsír, így nem engedi kialakulni a cukorbetegséget, és elhízást, csökkenti az epekőképződés előfordulását.
      • Megelőzhető vele a többnyire férfi áldozatokat követelő vastagbél rák.
      • Jó barátja a gyomornak, fekélyre és hurutra vény nélkül kapható gyógyszer.
      • Hatásos és természetes fájdalomcsillapító.
      • Vidd fel hajadra, körmödre, bőrödre, mivel regenerálja a sejteket.

Az olívaolaj a legjobb antioxidáns 

A jó alapanyagú és megfelelően szedett, sajtolt és tárolt olívaolaj az egészségünkért is sokat tehet. A korfui lianoliából készült olaj fogyasztása megoldást nyújthat az osteoarthritis, a krónikus ízületi gyulladás egyik fajtájára, amely a csontokat és a porcokat is érinti. 

Az olívaolaj – főként az extra szűz – ízértéke és egészségre gyakorolt pozitív hatása akkor marad magas, ha elsősorban sütés-főzés nélkül fogyasztjuk, salátára öntve, vagy ahogy a Földközi-tenger vidékén: friss kenyeret mártogatunk az olajba, és úgy fogyasztjuk.

Tipp 28

A legegészségesebb zsír! 

Alaptényezője a „görög paradoxonnak”, vagyis, aki a mediterrán diétát követ, amely magas zsírtartalmú, annál alacsony a szív- és érrendszeri betegségek és elhízás esélye. Valószínűleg már hallottál a halolaj jótékony hatásairól. Az extra szűz olívaolaj ugyanolyan omega-3 zsírsavat tartalmaz, csökkenti a vér zsírtartalmát (ezzel a szívbetegségek kockázatát), az ízületi fájdalmakat és ízületi gyulladást.

Segít a fogyásban is! 

Segít a testsúly megtartását, és ellenőrzés alatt tartja a vércukor-, inzulin- és koleszterinszintet. Az olívaolaj tele van sűrű lipidekkel, „védő” koleszterinnel, az ún. HDL-lel. Az összes rendelkezésre álló olajfajta közül az olívaolajban a legtöbb a telített zsírsav, az a fajta zsír, mely nem oxidálódik a szervezetben.

Tudtad 64

Ezek a cikkek is érdekelhetnek: 

Mit tesz az alkohol a szervezettel?

Mi is az a PABA? 

Napégés: mit tehetsz ellene?