A chili a legnépszerűbb ételízesítő közé tartozik, de emellett rengeteg jótékony hatással is bír. Íme pár vitamin, ami megtalálható benne. A trópusi vagy szubtrópusi égövön termesztett csípős termésű paprikafajtákat nevezzük chili paprikának. Sok helyen mártásokhoz, salátákhoz, marha-birka sültekhez, grillezett ételekhez használják. 

A birsalmát a legrégebbi gyümölcsként tartják számon. Fogyasztása hazánkban nem elterjedt, de némelyik háztartásban előfordul. Innen is jutott eszembe, hogy írok róla nektek, ugyanis most készül itthon a birsalma kompót. Nem csak étkezésre alkalmazták régen, hanem illatosítóként is szolgált.

A B-vitaminok csoportjába tartozik. Stressz vitaminként is emlegetik. Ez az a vitamin, ami széles körben előfordul az élelmiszerekben. Serkenti a mellékvese hormonjainak termelődését és csodás hatása van a bőrre, hajra, körmökre. A pantonénsav az anyagcsere folyamatokban nagyon fontos szerepet játszik.

Utalhat betegségre az étvágytalanság? Milyen vitaminok a leghatásosabbak étvágytalanság ellen? A szervezetünk jelez, ha táplálékra van szükségünk. Az egészséges szervezet nem igényli az étkezések mennyiségének növelését, ezért nem kell mindig a legrosszabbra gondolni. Ebben a cikkben megtudhatod, hogy milyen vitaminokra van szükséged, hogy az étvágyad növeld. 

Ez igazából nem vitamin, hanem aminosavszármazék. Vízben oldódik és a szervezetünk nem képes tárolni. Az aminosavak pedig a feérjék építőelemei. Szervezetünknek szüksége van rá, de nem képes előállítani, ezért táplálék útján kell a szervezetünkbe bejuttatni.

A folsav B₉-vitamin és M-vitamin. A folsav vízben oldódó vitamin. Fontos szerepe van a szervezetben, különösen a várandós édesanyáknál, mert a terhesség korai szakaszában a fejlődő embrió gerincét, a velőcsövet lezáró folyamat csak folsav jelenlétében valósulhat meg. Hatalmas szerepe van a sejtek örökítőanyagának, a DNS és RNS szintetizálásában, illetve a hibáik kijavításában, így biztosítja, hogy az új sejtek is egészségesek legyenek.A táplálkozás nagyon fontos terhesség idején is. A változatosságon múlik minden. Az ásványi anyagok bevitelére és a vitaminokra is figyelni kell. A megfelelő vitamin és folsav szedése, nagyban befolyásolja a magzat későbbi egészségi állapotát. 

Az életmódváltás napjainkban nagyon divatos lett. A fő szempont a VÁLTOZTATÁS! Az életünk minden területén, ami az egészségünkre és a lelkünkre kihat. Sokan teljes életmódváltásba kezdenek, a siker pedig az akaraton múlik, ennek pedig fontos lépéssei vannak. 

A cukorbetegség a világon a leggyakoribb anyagcsere-betegség, aminek szövődményei jelentősen rontják a beteg életminőségét. Mikor fordul elő? Mik az okai és a tünetei? Hogyan kezelhetjük? Ebből a cikkből megtudhatod. 

Az aszkorbinsav egy olyan vízben oldódó vitamin, amit a szervezet nem képes pótolni, ezért folyamatosan pótolni kell az étrendünk segítségével. De vajon milyen hatásai vannak a szervezetre? Mi a különdbség a C-vitamin és az aszkorbinsav között? Mennyi a napi szükséglet? Milyen tévhitek vannak a túladagolása esetén? 

Az előző bejegyzésben arról írtam, hogy hogyan lúgosítsunk helyesen. Most pedig a testünk természetes egyensúlya érdekében összeszedtem nektek, pár szuper lúgosító receptet.

8. oldal / 9